Hujung minggu berlumuran minyak

Well well.. Apa yg korang rasa aku buat weekend hari tu...?

Huh..? Ish ade kesitu pulak abg aji ni.. *takde pasal.. tetibe je..*



Read the rest of this entry...

Sbnrnya, aku ke kuantan.. mencari segerombolan enjin utk menggantikan enjin kereta aku yg tak siap2. Dah nk masuk 7 bulan kt workshop.. Entah ape mslhnya dgn enjin CAMPRO yg aku beli dgn member aku hari tu (skrg dh gadoh.. tak member dh), takleh start.

Encik mekanik tu kate, wiring dia problem.. Tapi setahu aku wiring dia OK je sbb time ex-member aku tu hntr kt workshop, enjin tu running well.

Asal boleh encik mekanik tu taknak ngaku yg dia tu sbnrnya yg fail. Tak pandai.. tapi ngaku pandai.. *hopefully encik mekanik tu tak bace blog.. hahaha*


Akhirnya pencarian pon berakhir dgn enjin drpd Mitsubishi Lancer MX (CK) ataupn mat-mat kereta panggil enjin GSR 4G93T gearbox terbalik.. Kenape gearbox terbalik..? Tu korang kena tanya mat-mat kereta. Aku bukan mat-mat kereta. Aku hanya insan biasa. =]

Ahpek mekanik yg nk masukkan enjin tu ckp, bg dia masa 3 minggu. Price utk enjin tu..? Toksah cakaplah.. memeningkan kepala aku mane nk korek duit lg ni. Morale of the story, jangan hantar kereta anda kt workshop yg takleh nk janji bila kereta korang boleh siap...

Sbb..? Sbbnya, akan end up mcm aku. 7 bulan kereta kt workshop dan sepanjang 7 bulan tu bermcm2 side effectnya.. Nnt aku cerita lain sbb takde picca.

Insya-Allah hari Jumaat ni, lg skali aku ke sana amik picca mengenai side effect kereta aku spanjang 7 bulan kt workshop encik mekanik..

Comments

Anonymous said…
How do you arrange this. This junk can be converted into a new vehicle.


RITA PIT

Cash Online Get Easy cash at your door step
Nashrul Sabri said…
Arrange..? What kind of arrangement do u mean..?

Popular Posts