Aku sakit

Bangun sahur pagi tadi aku dah rasa tak sedap badan. Badan aku rasa sakit2 dan kedua belah kaki aku sangat lenguh. Aku gagahkan jugak bangun sahur sbb aku nak puasa.

Lepas je sahur, aku masuk tandas dan berwudu'. Aku terus bentang sejadah dan solat sunat dulu. Lepas je selesai solat subuh, aku cargas ke atas katil sambung perjuangan aku yang belum selesai. Org tua2 kata tidur lepas subuh mahal rezeki. Aku dah tak peduli dah since aku rasa badan aku kurang sihat.

Sekitar pukul 11 pagi camtu, aku dikejutkan oleh bunyi telefon aku. Aku tengok nombor yg tak dikenali. Oleh kerana aku tengah mamai, dengan selambe aku angkat.

Pemanggil : Assalamualaikum, saya nak ayam pencen 3 ekor.

Aku : Huh? Ayam pencen? Saya rasa awak salah nombor ni.

Pemanggil : Ni bukan nombor 019-990 XXXX ke?

Aku : Betul la tu. Mane dapat nombor ni?

Pemanggil : Dekat pasar.

Aku : Ah sudah! Saya tak jual ayam pencen la akak. Sorry ye.

Pemanggil : Hurm, takpe-takpe. Maaflah ye kalau mengganggu kerana silap nombor.

Aku : Takpe. Assalamualaikum

Dia jawab je salam, aku terus end call. Ade ke pulak aku jual ayam pencen. Nak buat ape aku jual ayam pencen? Hakhakhak...

Lepas tu mata aku dah takleh pejam. Badan aku masih lagi sakit2. Aku pon terus bangun, mandi. Tengok kalau2 segar sikit ke. Tengok, tak segar jugak. Di saat entry ni ditulis, mata aku tengah kuyu. Mamai2 mcm nak tido lagi je.

Omaigod. Aku sambung tido dulu. Malam kang nak gerak ke KL pulak. Jap lagi terbabas, baru padan muke aku.

Comments

Popular Posts