Cakap tak serupa bikin

Manusia... Manusia... Cakap tak serupa bikin. Aku cukup bengang ngan manusia model2 camni. Cakap nak sedap je. Antara perbualan aku dengan manusia yang cakap tak serupa bikin ni.

Aku : Bro, kelindan lori takyah gi amik ke?

MCTSB : Takyah. Kita buang barang berdua je...

Aku : OK, if u say so.. (Itu mmg ayat yg aku bagi. Speaking London walaupun driver lori je.)

Sesampai je kami kat area The Store.

MCTSB : Bro, lu gi antar la. Wa malu la nak naik CP. (CP = Center Point)

Aku : La, bukan kita pegi tolak dadah bro. Nak malu buat apa. Kita buat kerja halal ni.

MCTSB : Segan.. Serious segan.

Aku hanya mendiamkan diri dan terus naik hantar barang. Dalam 2 minit lepas tu baru dia menyusul. Dalam hati aku time tu dah menyumpah seranah dah. Kurang sket pahala puasa aku hari ni.

Aku : Aik, tadi kata malu?

MCTSB : Wa ikut lu je takpe bro. Kira macam wa ni supervisor la.

Aku : Lantak lu la bro..

First time aku boleh bersabar lagi. Takpelah, aku mengalah.. Alih2 sampai Paka dan Dungun pon same gak. Mane aku tak hangin. Drive lori aku, angkat barang aku, serahkan D/O pon aku. Ape fungsi dia? Tadi bukan main lagi "Kita buang barang berdua je..".

Memang pahala puasa aku zero hari ni disebabkan dia. Apa2 pon, janji kerja selesai. The end.

Comments

Aduka said…
huh.. bodo la org gitu..
Scha Abdllh said…
layan sgt org gtu..huh
Nashrul Sabri said…
aduka
nak buat gane, tiada alternatif lain

hani@debumelukut
sabarlah ni kak. kalau tak dah lame dah saya tak puasa. hehehe =P

sasya willis
huhuhu.. apa boleh buat, dah nasib jumpa dia tu.

Popular Posts