Kenangan

Pada aku, semua yg berlaku pasti ada hikmahnya. Aku redha dengan ketentuannya dan hanya mampu berserah pada-Nya.

Akan aku simpan setiap kenangan bersamanya jauh di lubuk hati aku. Kenangan akan hanya tinggal kenangan. Aku hanya mampu mengimbau kembali kenangan² tersebut untuk memberi semangat pada diriku untuk meneruskan kehidupan. Kenangan 7 bulan bersamanya akan aku ingat sampai mati dan pintu hati aku ni sentiasa terbuka untuknya.. sentiasa terbuka.

Masih aku ingat lagi pada 9 Mac 2010, dia menghantar pesanan ringkas pada aku.
"Huhu..sedihnye..hati sy ada pd awk dh..kuat sgt2.."
Jika benar hati tu ada pada aku, kenapa harus kita berpisah..

Pada 11 Mac 2010 pula, dia hantar:-
"Jom kahwin.."
Seawal pagi lagi. Aku ingat lagi pesanan ringkas tu masuk pada waktu subuh.. Tapi sekarang, jika aku yang mengajak dia untuk berkahwin, tak mungkin dia akan setuju.

Apa-apa pun, aku hanya mampu berdoa memohon pada-Nya agar memelihara dia dari sebarang kedukaan. Janganlah Allah berikan kedukaan yang sama seperti kedukaan yang aku alami. Biar aku merana asalkan dia bahagia. Semoga bahagia bersama orang yang tersayang. Maafkan aku jika ada salah dan silap sepanjang perkenalan kita selama ini. Sempurnakanlah hidupmu dengan kebahagiaan yang kau impikan sayangku.. amiin.

p/s : Hidup hanya sementara. Aku ingat nak menghulurkan bantuan pada mereka yang memerlukan di Gaza. Ada sesiapa tahu syarat kelayakannya?

Comments

hamba-NYA said…
salam...uncle dol...
sabo yer..banyakkan berdoa...
insyaallah klo tuhan tue nak temukan awk ngn die lagi dan disatukan untuk bersama buat kali kedua.xkan ke mana. sabar yer...mmg sukar nk lupakan itu semua...

Doakan die bahagia. jgn lupe selalu berdoa...insyaallah tuhan itu mendengar segala rintiha hambanya.

mungkin mase kite doa tue, tuhan xmakbulkan lagi...nak uji sejauh mana kekuatan hambanya itu...
prebetsabu said…
oi oi apa jd ni??
Nashrul Sabri said…
Norway : Terima kasih atas nasihat.

Prebetsabu : Sama seperti kes sebelum ni.

Popular Posts