Kutu babi menyerang

Risau aku semenjak kebelakangan ni. Aku mengalami kegatalan di beberapa tempat. Risau kerna bebaru ni kawasan rumah aku diserang sekumpulan penjahat yang bergelar kutu babi


Gambar ehsan—http://merrygo13.blogspot.com

Kalau kena gigit dan melekat kat kulit, azab dia toksah cerita la. Memang sangat memeritkan. Sekali kena gigit, berbulan bulan sakitnya. Kalau sakit sahaja tak apa, ni siap akan mengalami kegatalan dalam proses pemulihan tu.

Pernah aku kena dulu, aku garu garu sampai haus kulit. Sangat memeritkan dan juga memedihkan. Harap harap kegatalan di badan aku sekarang ini bukanlah disebabkan oleh parasit yang bergelar kutu babi itu. Na'uzubillah..

Posted via Gmail.

Comments

Unknown said…
Ni yang aku risau sangat ni pasal
belakang aku ada kutu b.bi,dah cabut pun...
tapi bengkak lapulak..dah tu gatal nya tak boleh nak garu...adohhh
Nashrul Sabri said…
petua nenek aku, letak minyak panas dulu untuk seminggu lepas tu minyak gamat sampai tempat kena gigit tu dah pulih sepenuhnya. belom try lagi petua tu.. tak pasti keberkesanannya.

Popular Posts