It is easy to forgive but not to forget

Assalamualaikum kepada sesiapa yang membaca.

Hari ni aku nak cakap pasal forgive and forget.. ntah hape kena dengan aku lately, aku pon tak tahu.

Yes! It is easy for me to forgive.. but not to forget. Senang aku nak maafkan orang. Andai seseorang tu buat sesuatu yang menyiksa diri aku ni pada pagi hari.. aku rasa tak sampai tengah hari, aku dah boleh maafkan dia.

Be careful with my type. I am easy to forgive but... it is hard for me to forget things. Especially things yang sangat pahit untuk aku terima. Mungkin akan membawa sampai ke mati.. huhuu..

Usually, sebelah malam.. before aku tidur, aku akan muhasabah diri aku dulu. Tapi tak sure muhasabah diri aku tu berkesan ataupun tak. Mungkin tak berkesan kot.. pasal aku selalu buat orang yang aku kasih, sakit hati dengan aku. (errr.. Ada kaitan ke?)

Aku cuba jugak kadang-kadang untuk forgive and forget. Tapi macam susah je beb! Kena banyak zikir hati.. baru hati ni tak hitam macam arang. (yang hitam dari arang pon ada..) Aku malas nak bebel panjang-panjang.. cuma nak kongsi apa yang aku patut kongsi.

p/s : Kepala pening pasal makan durian banyak sangat semalam! Ada peraduan meneka buah durian kat office. Habis kira buah durian.. terus bedalllll ramai-ramai. Impact (bahana) overdose makan durian tu masih lagi ada sampai hari ni. Aiyarkkkk..

Comments

Popular Posts