Google Me Vs. Facebook

Assalamualaikum...

Logo Google Me The Movie.
VS.
Logo Facebook.

Aku ada terbaca satu artikel di laman sesawang Wired yang mengatakan Google sedang merancang untuk membangunkan satu aplikasi jaringan sosial seperti Facebook iaitu Google Me. Namun ada yang mengatakan ianya hanyalah khabar angin.

Walaubagaimana pun, bekas CTO Facebook, Adam D'Angelo mengatakan yang ianya (Google Me) bukanlah satu khabar angin.

Dapatkah Google mengatasi Facebook? Hanya pakar dalam dunia IT dapat membuat penilaian dari semua sudut. Aku dapat rasakan yang Google tidak akan dapat mengatasi Facebook kerana pengguna Facebook yang kini mencecah angka 500 juta orang.

Wow! Satu jumlah yang sangat besar. Adakah anda tahu bahawa kesemua syarikat IT gergasi dunia milik yahudi? (termasuk Blogger.ComBlogger.Com adalah salah satu produk Google) Hanya dengan platform IT, mereka (orang yahudi) dapat menguasai dunia.

Sedih aku apabila membaca fakta tersebut. Membunuh penduduk Islam Palestin juga adalah salah satu daripada rencana mereka menguasai dunia. Argh! Mengapa ini terjadi? Kemanakah perginya pakar-pakar IT Islam? Sedang leka bermain Facebook barangkali.

Dari meja penulis : Fakta yang mengatakan Google juga membiayai Israel belum dapat aku sahkan lagi kebenarannya. Harap-harap ianya tidak benar kerana sudah tentu aku akan berhenti menggunakan platform ini sebagai medan untuk aku menulis.

Comments

Popular Posts