Huruf-huruf Tersendiri Pada Blog Anda

Assalamualaikum...

Akhirnya saya sudah tahu bagaimana untuk menukar konfigurasi font pada blog ini. Hasil penat lelah otak saya memikirkan tentang hal tersebut telah berakhir dengan satu penemuan di luar kotak fikiran saya (yeker?). Dengan sedikit pembacaan dan kajian, berjaya juga akhirnya!

Jika diperhatikan pada tajuk entri ini, tertera font custom yang saya letak sebentar tadi. Ya! Saya telah berjaya melakukannya (kecoh satu kampung, wei!). Lepas ni, akan saya buat satu tutorial bagaimana untuk meleatkkan font tersebut secara gratis! Fahamkah apa itu gratis? Harap minggu ni saya tak sibuk untuk tulis entri tutorial tu.

Kalau minggu ni sibuk, bermakna tiada entri tutorial tu sampai bila-bila. Saya mudah lupa. Ya, Melayu sememangnya mudah lupa. Saya Melayu dan saya juga mudah lupa. =P

Tapi kan, font custom tu sedikit membebankan loading time blog saya. Saya akan cuba cari jalan penyelesaian untuk mengatasi masalah tersebut. Akan saya cuba untuk ubah konfigurasinya semula supaya loading time dapat dikurangkan.

P/S : Tunggu kemunculan tutorial untuk meletakkan font custom pada blog anda... atau mungkin tak payah tunggu sebab saya takut tiada kemunculan entri tutorial tersebut. =)

Comments

Popular Posts