Peraduan Blog & Menang - Pendapat mengenai Volkswagen.

Assalamualaikum..

Bila aku lihat ads yang diletakkan oleh Mangga Ad dalam blog aku tentang kereta berjenama Volkswagen, aku terus terkenangkan kereta idaman aku iaitu Volkswagen Passat CC yang baru tu dan juga arwah atuk aku.

Ads dari Mangga Ad yg disiarkan di blog aku tentang VW.

Entah bila aku akan mampu untuk memiliki Volkswagen Passat CC tu...

Buat pengetahuan anda, Volkswagen merupakan pembuat kereta yg sangat disegani kerana kreadibiliti mereka membina sebuah jentera yg mantap. Bagi aku, Volkswagen adalah nama yg sentimental... Sentimental kerana kukuhnya jenama dari Jerman itu sendiri semenjak dari dulu lagi. Lihat sendiri berapa lama sebuah Volkswagen Bettle mampu bertahan di atas jalanraya... Dan berapa ramai peminat-peminatnya.

Aku masih lagi ingat masa mula-mula arwah atuk aku bawak balik sebijik Volkswagen Beetle keluaran tahun 1965 ke rumah. Waktu tu, atuk aku beli second hand... Sekitar tahun 1989 jika tak salah aku. Warna putih menambat hati aku ni yg pada ketika itu tertarik dengan kecomelannya. Sampai je arwah atuk aku ke rumah, terus dia bunyikan horn... Aku intai melalui tingkap dan nampak sebuah Volkswagen Beetle putih tersergam indah di luar pagar. Melompat terus aku menerkam ke arah kereta tu. Akulah orang yg pertama dalam famili kitorang yg dapat naik Volkswagen Beetle tu. (bangga kejap aku waktu tu..)

Volkswagen Beetle—mempunyai peminatnya yg tersendiri.

Namun kini semua itu menjadi satu kenangan indah buat aku.

Volkswagen kini sangat gah dengan model-model baru mereka yg sangat eksklusif, mewah, elegan, dan bergaya. Dua hari lepas, aku terjumpa dengan sebuah model Volkswagen yg sangat sporty. Terus aku search dalam internet setibanya aku di rumah. Model Volkswagen tersebut ialah Volkswagen Scirocco. Cun bangetttt!! Kaget aku melihat betapa solidnya bentuk dia. Sangat anggun...

Ramai yg mempertikaikan, adakah berbaloi membeli kereta jenama Volkswagen dengan harganya? Jawapan aku... YES! Sangat berbaloi dengan harganya. Jenama yg bukan setahun jagung dalam menghasilkan jentera berkelas 'masterpiece'. Bak kata Volkswagen, Das Auto... Yg bermaksud, The Car.

Comments

Nashrul Sabri said…
ummi iman —terima kasih... =)

Popular Posts