12 Bidang Ekonomi Utama Negara (NKEA)

Saya bukanlah seorang ahli politik mahupun seorang pemimpin negara. Saya buat entri kali ini untuk pemahaman diri sendiri. Jika anda berminat untuk menjadikan entri ini sebagai sumber rujukan, silakan.

Malaysia merupakan sebuah negara yang sedang pesat membangun. Bagaimana pembangunan ini boleh dilakukan terhadap negara kita? Kerajaan telah menjalankan kajian terhadap beberapa bidang ekonomi yang boleh menjana pendapatan utama kepada negara.

Berikut adalah 12 Bidang Ekonomi Utama Negara (National Key Economic Areas):


Saya akan buat entri-entri berkaitan perincian setiap NKEA ini di masa akan datang. Bagi saya, ilmu pengetahuan adalah sangat luas. Ilmu yang saya ada sangat cetek jika dibandingkan dengan orang lain. Jadi saya perlu banyak membaca dan memahami setiap perkara. Mari kita sama-sama memupuk minat membaca tersebut mulai sekarang.

Bersambung...

Comments

Popular Posts