iFont Untuk Android Anda

Sebuah aplikasi yang menarik untuk dikongsikan bersama semua pembaca blog saya (ada ke pembaca blog ni?).

Aplikasi iFont ni saya muat turun beberapa bulan yang lalu. Waktu itu, ia masih lagi boleh dimuat turun secara percuma. Sekarang ini, pihak pembangun (developer) aplikasi tersebut telah mengenakan caj sebanyak US$ 1.93 untuk memuat turun.

Aplikasi tersebut mempunyai himpunan font yang menarik. Antaranya, Open Sans, Helvetica Neue, Exo, dan lain-lain lagi. Aplikasi yang saya muat turun sebelum ini hanya terhad kepada tiga muat turun sehari. Hanya tiga jenis font yang boleh saya muat turun dalam sehari.

Berikut adalah cetakan skrin aplikasi tersebut:-




Untuk lebih banyak cetakan skrin, anda boleh klik pada pautan di atas.

Aplikasi ini menyokong beberapa jenis telefon tanpa proses 'root'. Antaranya ialah Samsung Galaxy SIII, S4, Note, Note II, dan Tab 7.7.

Bagi telefon HTC, Sony, dan Motorola, anda perlu 'root' telefon anda sebelum dapat menukarkan font. Saya harap perkongsian ini dapat membantu anda dalam menyesuaikan font mengikut mood anda.

Selamat mencuba!

Comments

Popular Posts